Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ierse Dansschool in Amersfoort

  • Irish Dance Academy Amersfoort

    Hallo Allemaal,

    Sinds begin April is er in Amersfoort een nieuwe Ierse dansschool gevestigd.

    De Irish Dance Academy Amersfoort is de enige erkende Ierse Dansschool in de regio Amersfoort en biedt danslessen voor iedereen. Van jong tot oud, van gezelligheidsdanser tot nieuwe wereldkampioen, iedereen is welkom!

    Tijdens de lessen leren de leerlingen de softshoe-, hardshoe-, en ceilidansen op zowel de traditionele als de moderne manier.

    Naast de reguliere danslessen biedt de Irish Dance Academy Amersfoort ook privelessen, workshops, korte cursussen, presentaties en optredens.

    Voor meer informatie kan je kijken op www.irishdancing.tk.

  • Roeland Meijs

    Mijn vraag gaat over het volgende:

    Op 10 November 2013 geef ik een groot (groots!) besloten Iers feest

    en zal er een professionele folkband uit Ierland komen spelen.

    Ik zit momenteel vol in allerlei onderhandelingen over het hoe en wat,

    locatie, regelen van licht en geluid e.d.

    Ik had zo het idee om gedurende een kleine 10-tal minuten voor het

    optreden, een select dansgroepje (liefst in Ierse kledij) een Ierse dans uit te

    laten voeren. Ik heb hier 2 steengoeie nummers voor uitgezocht.

    Omdat deze band een aanzienlijk bedrag kost en ik mijn gasten o.a.

    van enkele drankjes wil voorzien, lopen de kosten enorm op.

    Mijn budget voor alle extra's is dus gewoon nul simpel gezegd.

    Ik ben voor het rond krijgen van alle details, mede afhankelijk van

    mensen die het leuk zouden vinden om deze in Ierland beroemde band, op

    te zien treden in ruil voor het geven van 2 dansjes voor een kleine 200 gasten.

    Deze danseressen / dansers krijgen dus een gratis kaartje en enkele consumpties.

    Mijn gasten betalen E25,- p.p. voor een kaartje.

    Het feest is volledig Iers van sfeer en wordt bepaald geen lullig verjaardagspartijtje!

    Er komen mensen van heinde en verre op af die ik op meerdere manieren waaronder deze, wil verrassen.

    Zijn er een 5-tal dames (bij voorkeur) en anders heren (of combi) tot een jaartje of 40 die een traditionele volksdans uit zouden kunnen en

    willen voeren op dit feest? Ook al is dit voor slechts een krappe 10 minuten.

    Ze gaan wel iets meemaken want elk idee wordt tot in detail uitgedokterd en de band die komt spelen is echt waanzinnig!

    Hun naam blijft i.v.m. organisatorische redenen wel geheim tot aan de dag dat zij op zullen treden.

    Dit is een once-in-a-lifetime happening; m.a.w. zo'n feest geef ik maar 1 keer in mijn leven!

    Ik ben benieuwd of jullie wellicht mensen (leraressen / leraren / gevorderde leerlingen hebben / kennen die hier graag iets in zouden willen en kunnen betekenen.

    Ze moeten uiteraard wel een goeie dans neer kunnen zetten.

    Zou iemand mij dus aan 5 leuke dames kunnen helpen die hier met liefde een strak showtje neer gaan zetten?

    Ik verneem graag!

    Met vriendelijke groet,

    Roeland Meijs